Οι παρακάτω παιδαγωγικές ασκήσεις έχουν δοκιμαστεί και εφαρμοστεί στο πλαίσιο ομάδας ή τάξης με στόχο να προκαλέσουν την ενεργή συμμετοχή των μαθητών στο πλαίσιο του σχολείου, να τους φέρουν σε επαφή με ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες που μπορούν να ενισχύσουν, ενώ ταυτόχρονα κάνουν την μάθηση πιο ενδιαφέρουσα και συμβάλλουν στη βελτίωση της σχέσης με τους εκπαιδευτικούς τους.
Μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά στις πρώτες ατομικές συναντήσεις του Συμβούλου Καθηγητή με το μαθητή, όπου φυσικό είναι να υπάρχει αμηχανία και στις δύο πλευρές και που ακόμα δεν έχει δημιουργηθεί μία σχέση εμπιστοσύνης για να μπορεί ο μαθητής να ανοιχτεί και να μιλήσει για θέματα που τον απασχολούν στο σχολείο. Ένα παιδαγωγικό παιχνίδι του παρέχει την «προστασία» να εκθέσει προσωπικά στοιχεία και απόψεις, με ένα ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο και χωρίς να νιώθει ότι τον «ανακρίνουν».